Hoe vraag ik een lening aan?

Documenten
Komt u langs bij ons voor een simulatie, breng dan volgende documenten mee:
- de identiteitskaart van uzelf en eventuele andere mede-ontleners
- het laatste beschikbare aanslagbiljet van u en van alle personen die samen met u in de woning zullen wonen. Opgelet: een aangifte van de belastingen of een berekening van tax-on-web gelden niet
- fiches van uw inkomen van de laatste zes maanden (loonfiches, uitkeringen, kindergeld, …)
- als u geen inkomen hebt: het bewijs van geen inkomen of van een niet-belastbaar inkomen zoals uw leefloon
- als u in een situatie van co-ouderschap zit: het vonnis, de notariële akte of de overeenkomst tussen beide ouders
- als u of een gezinslid officieel mindervalide bent of is: een attest of bewijs van de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid of de Kas die uw invaliditeitsvergoeding uitbetaalt. Op het attest moet de invaliditeitsgraad staan.
- als u meerderjarige kinderen hebt voor wie u nog kinderbijslag of wezentoelage ontvangt: breng de verklaring mee van de Kas voor Gezinsvergoedingen
Voor een effectieve aanvraag brengt u ook nog deze documenten mee:
- gegevens over de woning zoals het verkoopcompromis
- een uittreksel uit de kadastrale legger
- een foto van de gevel
- een schets van de woning of plannen met de indeling
- 100 euro voor de dossierkost
Over het verdere verloop leest u alles op de website van het Vlaams Woningfonds.